2013-04-17

tankar en tisdag

Jag unschoolar mig själv. Mer och mer av min lediga tid har gått åt till att läsa och fördjupa mig i vad unschooling innebär. Och jag är så fashinerad, jag letar och läser och gräver och för varje tanke kommer jag djupare. Jag förstår mer och mer och får aha-upplevelser och för varje ny tanke hör jag hur mitt hjärta sjunger av glädje. 

Det vibrerar i mitt bröst precis som om jag funnit rätt ton, när det vibrerar så där då vet jag att jag är på rätt väg och det är bara att fortsätta. Och jag dras framåt, hela mitt väsen känns som en hjord av elefanter som rusar fram till nästa vattenhål. Ivrigt, med glädje och som om ingenting annat spelar någon roll. Ingenting annat än att se vad nästa vattenhål innehåller. Jag tänker att det är så här det ska kännas att lära sig någonting, det ska kännas att man förändras med varje ny lärdom.

Kreativa tankar kommer och jag tar emot dem och betraktar dem i ljuset och håller dem i famnen. Den ena lika viktig som den andra. Och de får gro i mina fickor och mina hjärtan. (Jag tänker att jag måste ha flera hjärtan, det är enda chansen att rymma allt) Och med tiden får jag se vilka ideér som skjuter upp och tar form. 

Och jag har så många ideer, jag önska jag kunde berätta om dom alla. Stora och tokiga, små och roliga ideér har jag. Fula och långa, korta och tråkiga. Luktar illa gör en del. Luktar himmelskt gör andra. Fantastiskt bombastiska är dom allihopa. 


c

Inga kommentarer: