2013-05-06

knäskydd / knee (or elbow) patch




Jag har under åren samlat på mig små och stora bitar från olika mönstrade tyger. 

Alla bitar är favoriter och får mig att tänka på en speciell tid eller plats där jag befunnit mig. Så att titta på de här färdiga lapparna får mig att minnas och tänka tillbaka och  förundras över att det kan rymmas så många minnen i en liten tygbit.. 

Vad kan man då göra med de minsta bitarna?

Jo, inspirerad av Ella Pedersen har jag sytt knä och armbågslappar som man kan använda för att ge nötta kläder ett längre liv. 

Man kan också göra tallriksunderlägg och låta varje familjemedlem välja sin egen palett.


I have over the years collected small and large pieces of different patterned fabrics.

All the pieces are in some ways favorites and they all remind me of a special time or place in my life. So looking at these home made patches makes me remember those times and I marvel at the many memories a small piece of cloth can contain..

Inspired by Ella Pedersen I have sewn knee and elbow patches that can be used to give the worn clothes a longer life.

One can also make placemat and let each family member choose their own palette.

Inga kommentarer: